• وبلاگ : چشم و چراغ
  • يادداشت : طعم تلخ اين داستان
  • نظرات : 2 خصوصي ، 8 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + ghazal 
    واقعا عالي بود....
    طعم خيس اندوه و اتفاق افتاده
    + هادي 

    سلام خانم قدياني؛

    من اين پست رو كامل نخوندم ولي از كليتش باخبرم. خودم مخالف صيغه و ازدواج موقت هستم. با اينكه شرعا اشكالي نداره اما عرف ما قبول نمي‌كنه. البته نبايدم قبول كرد. چون متاسفانه آقايوني كه ازدواج موقت مي‌كنند (با اينكه خودم از اين قشرم. اما مخالف) فقط به جنبه‌ي جنسي اين ارتباط فكر مي‌كنند.

    اما درد چيز ديگري است، حكومت كه به‌ جاي خود، ما خودمان هم اشكال داريم. پسرها با بي‌مسئوليتي‌شان كه بقيه‌رو نسبت به همه پسرها بي‌اعتماد مي‌كنند. و دوم دخترها كه توقعات بالايي و گاهي نابجا دارند و در آخر خانواده‌هايي كه به جاي هموار نمودن راه ازدواج مانع تراشي مي‌كنند و حكومت هم كه... . اونوقت اين مي‌شود كه نبايد بشود. دودش هم فقط تو چشم خانم‌ها نمي‌رود بلكه دامن همه رو مي‌گيره.


    + جواد 
    گفته ايد "با رواج ازدواج موقت، دوستي هاي قبل ازدواج گسترده تر و نامحدودتر نمي شود؟ ازدواج دائم از اين هم بيشتر به تاخير نمي افتد؟"
    مي گويم: شايد بشود. اما حداقل اين اطمينان را داريم كه زشتي و پليدي گناه دامن كل جامعه را نمي گيرد.
    اينطور يك طرفه به قاضي رفتن انصاف نيست. اصلا به فرض كه ازدواج موقت يك اضطرار است. چه اضطراري از اين بالاتر كه جوانهاي ما در منجلاب فساد و تباهي دست و پا مي زنند؟ حالا بايد بنشينيم تا كي زمينه هاي ازدواج دائم فراهم بشود؟ تا كي؟ تا آن موقع برويد زنا كنيد و خوش باشيد؟ اين منطقي است؟
    پاسخ

    اينها كه شما مي گوييد در حد توصيه فردي درست است اما در حد سياست حكومتي نه. الان حاكميت به جاي رفع موانع ازدواج دائم چسب زخم مي زند روي زخم و مي گويد برويد ازدواج موقت كنيد. اين هم از آن سياست هايي است كه تق ش هفت هشت سال ديگر در مي آيد.
    + مجيد 
    فکر مي کنم با اين موضوع نبايد اينقدر احساسي برخورد کرد. شما هيچ از آنور ماجرا را نگاه نمي کنيد که چقدر از جوانها گرفتار زنا هستند و روابط گناه آلود پنهاني يا نيمه پنهاني يا آشکار که مي توانند همان روابط و دوستي ها را کمي متعهدانه تر و محدودتر و ساختيافته تر در قالب ازدواج موقتي شرعي بدون گناه، بدون فحشا و پنهانکاري و بي مسئوليتي و دوري از خدا انجام دهند. هر کسي مي داند که ازدواج دائم هزار برابر بهتر از ازدواج موقت است ولي آيا همه براي آن در جامعه آمادگي دارند. آيا آسيبهايي که از آن روابط گناه آلود به جامعه وارد مي شود فکر مي کنيد کمتر از آسيبهايي است که از اشتباه استفاده کردن از صيغه به وجود مي آيد؟ آيا داستان مردان و زناني که پس از ازدواج دوستي هاي خياباني گناه آلود خود را رها کرده اند کمتر از داستان کساني است که صيغه خود را رها نکرده اند (که در هر حال مي توانستند اگر فرهنگي بهتري در جامعه بود همان را به ازدواج دائم تبديل کنند)؟
    پاسخ

    با رواج ازدواج موقت، دوستي هاي قبل ازدواج گسترده تر و نامحدودتر نمي شود؟ ازدواج دائم از اين هم بيشتر به تاخير نمي افتد؟
    شب عيدي نشسته اي از مجلس لجبازي سخن گفته اي اين مجلس در موضوع وقف دانشگاه ازاد تکليفش را روشن کرد بايد اين لينک يا داستان را بدهي شوراي نگهبان بخوانند توي حقوق زن در اسلام شهيد مطهري در باب ازدواج موقت وصلاح نبودن ان براي هر کس رواياتي امده که ارزش ديدن دارد ومهمتر از ان اشفتگي خاطر ي که براي هردو طرف دارد وواقعا در غير اضطرار بنيان خانواده را نابود ميکند