• وبلاگ : چشم و چراغ
  • يادداشت : هرچه اعتمادبنفس بيشتر، تقيد به حجاب بيشتر
  • نظرات : 3 خصوصي ، 66 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
       1   2   3   4   5      >
     
    + نگهبان بهشت 
    متاسفانه خيلي ها دريدگي و بي حيايي رو اعتماد به نفس مي دونن. کاش ميشد اول اينو مي فهميدن...
    + آيلار عزيزي شكاري 
    با اجباري کردن حجاب موافق نباش،چون زن ها بايد لزوم اينکه باوقار و زيبا بدون عرضه ج ن س ي در اجتماع ظاهر بشن رو درک کنن.وقتي اين همه مانتو هاي جذب تو بازاره،آستين مانتوها هم که همه ديديم امسال تابستون توي همه فروشگاه ها کوتاه بود گاهي تا آرنج.کلي مانتوي کلهم بي آستينم ديدم امسال.الانم که فصل سرماست و چکمه هاي تق تقي چشم نواز!اما شما بدون فقط يا نظريه دادن کاري ازپيش نمي ره .طراحي مانتو ايراني از ترکيه ست.چرا طراحي لباس شيک، مناسب زني که باورهاي سنتي و مذهبي داره تو ايران انقدر ضعيفه..چادر براي جووناي امروز ديگه مثل قبل نيست.ميل به تنوع هم خصلت زنه.ببين چقدر از چادراي ايراني و ملي و مدلاي مختلفش استقبال شد.تو اين زمينه ها بايد کار بشه.طراحي لباس.من با عقايد شما موافق نيستم اما از بي قيدي و عرضه ج ن س ي زن که اين روزا زياد شده بدم مياد.شما هم اگه حواست نباشه و انعطاف بيشتري به عنوان کسي که کار ژورناليستي ميکنه از خودت نشون ندي ميشي يه زن محجبه دگم با خصلت بارز حاضر جوابي!
    + zigourat 
    be farz ke harf shoma dorost basheh pas be tche nahvi towdjih mikonid ke aksar dokhtaran irani enghadr arayesh darand. Shoma hata dar keshvari mesle torkieh ke keshvar mossalman hastesh dokhtaran andja az iraniha kamtar arayesh darand. Khanoom ba zoor sar neyzeh be hitch je nemiressim
    + ali 
    خيلي عالي بود

    سلام

    احسنت زهرا خيلـــــــــــــــــــي عالي نوشتي...

    خداخيرت بده...اونم از نوع خيلـــــــــــــي كثير

    اللهم عجل لوليك الفرج

    لايق بوديم اگر....دعايمان كنيد...شايد!!!

    + شبنم 

    سلام ويژه خدمت زهراجان و جناب "يه نفر":

    يه نفر عزيز از اين که عقايد امثال تورو ميشنوم خوشحالم. بسيار مشتاقم بدانم امثال شما واقعا به اين حرفها اعتقاد داريد يا اين جور کج تابيها از جاي ديگر نشات ميگيرد(فکر بد نکن)، منظورم خالي کردن دلخوري از جاي ديگر است. به هر حال ميدانم که ميداني خداوند در وجود مردان غريزه اي گذاشته (براي حفظ بقاي بشر) که از مذهبي ترين افراد تا افراد لامذهب آن را انکار نميکنند فقط مذهب مي گويد لگام آن را در دست بگيريد تا مانع پيشرفتتان در زمينه هاي ديگر نشود که حجاب يکي از راههاي کنترل آن است. پس چرا تو اصرار داري آن را منکر شوي.

    ضمنا جمله ي " در همان «غرب منحط» هيچکس با دست و پا و لب و فلان و بهمان تحريک نميشود، اما غريزه ي آنها هم سر جاي خودش است" را نه من قبول دارم نه آمار کشورهاي غربي. چرا که به تازگي در مقاله اي انگليسي خواندم:(هر روز ابعاد تازه‌تري از فساد و سقوط اخلاقي در اروپا منتشر مي‌شود. در همين راستا گفته مي‌شود در انگليس بيش از 5 هزار كودك و نوجوان به كار فحشا مشغول هستند.
    "نهاد كمك به كودكان در انگليس " در گزارشي تاكيد مي‌كند در اين كشور بيش از 5 هزار كودك به كار فحشا مشغولند كه بيش از 75 درصد آنان را کودکان نابالغ تشكيل مي‌دهند.) پس اوضاع از اون چيزي که فکرشو ميکرديم خرابتره!!!!!!!

    به هر حال براي شما آرزوي موفقيت و شادکامي مي کنم.

    يا حق

    پاسخ

    سلام وممنون:)
    + يک نفر 
    اولاً ادب را رعايت کنيد، هرچند برايتان سخت و دشوار باشد. براي من هم ساده است که به جاي نقدِ ادعاي شما شخصيت شما را نقد کنم و شما را «ابله» بخوانم، اما چنين نميکنم.
    ثانياً من به غريزه نگاه ذات باورانه ندارم، و شکل ظهور آن را وابسته ي فرهنگ و مذعب و محيط و تاريخ و تربيت و عوامل ديگر ميدانم. در همان «غرب منحط» هيچکس با دست و پا و لب و فلان و بهمان تحريک نميشود، اما غريزه ي آنها هم سر جاي خودش است. (اينکه شما اين را بد ميدانيد و به اعتماد به نفستان صدمه وارد مي شود اگر کسي با ديدن بدن شما تحريک نشود بحث ديگري است! اين هم که در پاسخ به يکي از کامنتها نوشته ايد آنها اکنون به سکس با حيوانات روي آورده اند حرف نادرست و عاميانه اي است، چون اصلاً پديده ي رايجي نيست، و صرفاً در برخي از شاخه هاي صنعت پورن مطرح است.) در مملکت خودمان هم حتا، به رغم اينکه عده اي با «حجاب اجباري» و ديدگاه هاي مرتبط با آن سي سال به سلامت رواني آدمها گند زده اند، باز مردان بسياري را ميتوان يافت که ارزش زن را به «ارزش جنسي دست و پا» وصل نميکنند و ذره اي هم برايشان مهم نيست که شما در حجاب ايد يا بيرونِ حجاب.
    پاسخ

    اينها برداشت هاي ذهن شماست نه نوشته هاي من.
    + يک نفر 
    ضمناً، خانمِ شبنم، من شخصاً هيچ مخالفتي با حجاب ندارم، مادامي که پوشش انتخابي يک زن باشد و اجباري هم بر آن نباشد. زنهاي بسياري را مي شناسم که حجاب کامل دارند اما دليلشان براي رعايت حجاب فقط و فقط اين است که «حجاب دستور خداست براي مؤمنانش، و ما که به او ايمان داريم بايد به دستوراتش نيز عمل کنيم.» آنها حجاب بر سر نميکنند تا «جنسي تر» شوند!
    نقد من صرفاً بر ديدگاه نويسنده ي اين مطلب بود و نه بر خود حجاب.
    + يک نفر 
    خانم «شبنم»:
    عصبانيت يک مرد از حجاب زن مي تواند ناشي از عصبانيت از ديدگاهي باشد که بدن زن را در همينجا دارد «سکس آبجکت» مي نامد و مي خواهد جامعه را به سمتي ببرد که با «يه تار مو و يه ذره دست» هم تحريک شود. البته اين نه ربطي به «ايمان/غيرت» دارد و نه ربطي به «هواهاي نفساني».
    پاسخ

    چه كنيم با امثال شما كه در تلاشي مذبوحانه براي نفي دين و فطرت و ارزش هاي انساني داريد غريزه و طبيعت را هم نفي مي كنيد؟ باور كنيد با اينكار تنها بلاهت خود را بيشتر آشكار كرده ايد.
    از نظر من موارد بسياري در نوع پوشش دخيلند که يکي از اونها که از نظر من بسيار مهمه شرايط خانوادگي تربيت فضاي تربيتي و مسايلي از اين دست هست.و اين گزاره زنان محجبه اعتماد بنفس بيشتري دارند، و در زندگي زناشويي موفق ترند از کجا آمده؟تحقيقي انجام شده؟ و اينکه شما تمام اعتماد بنفس اين زنان رو در نوع تصورشان راجع به جسمشان گرفتي به نظرم درست نمياد، يعني ممکنه که همين آدم در انجام يک سري امورات اعتماد بنفس کمي داشته باشه ولي به قول شما body imageخوبي داشته باشه! و بلعکسش هم صادق هست.
    + ناديا 

    استدلها منو کشته ...آقايون حمايت ميکنن پس ضرورت داره ووااي خدا اينهمه جفنگ رو يه جا نشنيده بودم شبنم

    فکر کنم اصلن ديگه برا آدماي به اين منطقي؛ منطق اوردن واقعا اتلاف وقته

    + شبنم 

    پاسخ خانم يا آقاي "يه نفر":

    آقايوني که از بدحجابي عصباني اند برگرفته از ايمان و حس غيرتشان است ؛ لطفا بفرماييد عصبانيت يک مرد از حجاب زنان برگرفته از چه چيزي مي تواند باشد؟

    کدام دسته از مردهاي بالا بر اساس هواي نفساني حرف مي زنند و کدام گفته برگرفته از نيروي ايمان است؟

    جواب اين سوالات را حداقل براي آرامش وجدان خودت هم که شده با صداقت بده.

    تعجب ميکنم از برخي که نمي دانند که ارايشهاي زنانه و بد حجابي مقدار زياديش از کمبود ها ناشي ميشود وعرضه کردن نقاط مثبت ظاهري است براي پوشاندن کمبودها و نوعي خود نمايي است بخصوص براي کساني که احکام دينيشون خود نمايي زن در بيرون را نفي کرده
    + يک نفر 
    «بعضي آقايون از حجابِ خانم ها عصباني بودند که لزوم داشتن حجاب رو اثبات مي کنه»
    اولاً مرحبا به قدرتِ استدلال و منطق شما!
    ثانياً بعضي از آقايون هم از بي حجابي خانمها عصباني اند. اين دليل ميشه شما حجابتون رو بردارين؟
    ثالثاً بعضي آقايون از ظلم و تبعيض عليه زنان هم عصباني اند. اين دليل ميشه شما طرفدار ظلم و تبعيض عليه زنان باشين؟
    + شبنم 

    سلام زهرا خانم.

    تمام کامنتها رو خوندم، مطلبت بازخوردهاي جالبي داشت که فکر کنم رساتر از متنت بود. مخصوصا عکس العمل آقايون جالب بود. برخي از حجاب خانمها عصباني بودند که لزوم داشتن حجاب رو اثبات مي کنه ولي اين بين آقايي با هويت p خيلي صادقانه و برادرانه نظرشو گفته بود که اي کاش همه ي برادرها در برخورد با مسائل کمي صداقت ايشان را داشتند.

    پاسخ

    سلام شبنم خانوم. ( برخي از حجاب خانم ها عصباني بودند كه لزوم داشتن حجاب رو اثبات مي كنه ) دقيقاااااااااااا.
       1   2   3   4   5      >