• وبلاگ : چشم و چراغ
  • يادداشت : هرچه اعتمادبنفس بيشتر، تقيد به حجاب بيشتر
  • نظرات : 3 خصوصي ، 66 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <      1   2   3   4   5      >
     
    + هادي 

    سلام؛

    فكر نمي‌كنيد كامنتي كه "بسيجي ولايي" گذاشتند عمومي نمي‌شد بهتر بود.

    نكنه اسمشو ميگذاريد آزادي بيان؟!

    عجب تحليلي!

    موافقم.

    سلام

    بسياااااااااااااار عالي و زيبا و با مزه و جالب و مستدل و منطقي و تاثيرگذار بود.

    خيلي لذت بردم

    اگر اجازه ميدين اين مطلب رو البته با ذکر منبع و نويسنده اش توي وبلاگم کپي کنم و اگر اجازه نميدين فقط اونو توي لينک هاي روزانه ام بذارم.

    منتظر جوابتون هستم.

    پاسخ

    سلام. كپي كنيد. ممنون
    + ندا 

    برخي فکر مي کنند مردان اروپايي از ايراني بهترن!!

    کافيست نگاهي به آمار تجاوز به عنف در اين کشورهاي به اصطلاح متمدن بزنيد تا ببينيد در کشوري مثل آمريکا بيش از 70 درصد دختران قبل از سنين نوجواني تجربه جنسي داشته اند و حدود 50 درصد دختران جوان بين 15 تا 18 سال بارداري ناخواسته بدون ازدواج داشته اند .. .

    آمار تجاوز به عنف در اين کشورها بيداد مي کند مراکز فساد و فحشا هم به جاي خود

    حال به نظر شما در چنين کشورهاي بي بندوباري چه نيازي هست که مردان هرزه به زناني که در خيابان عبور مي کنند نگاه کنند؟!

    بدبختانه برخي چنين کشورهايي را الگو مي دانند!!

    جالب است که اخيرا در برخي کشورهاي غربي قوانيني براي جداسازي مدارس دخترانه و پسرانه وضع شده و البته هر روزه قوانيني جديد براي پوششهاي مناسب و پوشيده در دانشگاهها و ادارت وضع مي کنند.

    آنها به دنبال آن چيزي هستند که عده اي در اينجا از آن فرار مي کنند!


    + نادي 

    1- رسول خدا در گفتاري دو دسته را اهل دوزخ خواند و فرمود بوي بهشت به مشام آنها نخواهد رسيد:
    - ستمگران تازيانه به دست، که با تازيانه خود مردم را مي زنند.
    - زنان بدحجاب و برهنه اي که با زرق و برق، خود را به مردم نشان داده و هوسهاي آنان را به سوي خود جذب مي کنند.

    2- حضرت رضا عليه السلام فرمود پيامبر اکرم هفت دسته را لعنت کرد از جمله مردي که در حفظ عفت همسرش مسامحه کند و پوشش او را ناديده بگيرد، چنين مردي غيرت نمي ورزد..

    3- امام علي عليه السلام در نامه 31 نهج البلاغه خطاب به امام حسن عليه اسلام مي فرمايد: از طريق حجاب و پوشش مراکز بانوان، آنها را بپوشان، چرا که رعايت حجاب به طور جدي و محکم، زنان را بطور سالمتر و پاکتر حفظ خواهد کرد.

    4- از تکان دهنده ترين منابعي که مي توان به آن استناد کرد مشاهدات پيامبر اکرم در شب معراج است. حضرت يازده نفر از زنان را برمي شمرد که به سخت ترين کيفر الهي عذاب مي شدند از جمله فرمودند: زني را ديدم به موهايش آويزان شده و مغزش مي جوشد او زني بود که در دنيا موي سر خود را از نامحرمان نمي پوشانيد. نيز زني را ديدم که گوشت بدنش را مي خورد، او زني بود که در دنيا چهره و بدنش را براي نامحرمان مي آراست. نيز زني را ديدم که گوشت بدنش با قيچي ها، بريده بريده مي شد، او زني بود که در دنيا خود را در معرض تماشاي نامحرمان و در اختيار آنها مي گذاشت. نيز زني را ديدم که صورت و بدنش مي سوخت و زباله هاي درون شکمش را مي خورد، او زني بود که در دنيا بين زن و مرد نامحرم روابط نامشروع برقرار مي کرد.

    سلام خواهر محترم
    متاسفانه از روزي که شما تو رجا نيوز لينک شديد خيلي ها از من در مورد شما سوال مي کنند که باعث مشکلاتي واسه من شده. خواهش مي کنم يا فاميلي خود را در وبسايت نزاريد يا در گوشه از وبلاگ بنويسيد که با من نسبتي نداريد چون نمي خواهم مسوليت مطالبي که شما مي نويسيد را بر عهده بگيرم.
    با تشکر
    داداش حسين بسيجي ها
    پاسخ

    سلام عليكم. ترجيح مي دهم با نام كاملم وبلاگ بنويسم وفكر مي كنم در اين مورد تصميم با خود وبلاگ نويس است. قبلا هم به دليل پيشداوري هاي منفي اي كه در موردم صورت مي گرفت، در مورد نسبت نداشتنم با شما در وبلاگ نوشته ام و الان لزومي نمي بينم تكرار كنمش. از اين گذشته گمان نمي كنم مسئوليت نوشته هاي من متوجه شما باشد كه بخواهيد برعهده بگيريدش يا نه! موفق باشيد

    سلام زهرا جان

    مطالب خواندنيتان را هميشه دنبال ميکنم . درمورد اين مطلبتون هم که خوب نظرم معلومه و نيازي به توضيح نيست ؛ اما تو کامنتاتون ، کامنتي بود از حميد نامي که منم قبلا در جايي با اين موضوع برخورد کردم و آن اين بود که يکي از آشنايان برگشته از فرنگ ميگفت که در محيط اجتماعي آنجا ( با صحنه هايي که در فيلم هاي هاليوودي ميبينيم اشتباه نشه) از نوع نگاهي که در کشور ما نسبت به زنان ودختران وجود دارد اصلا خبري نيست و مردم با هم ديگه خيلي راحت هستند(جنبه جنسي در سطح قرار ندارد). خودت نگا کن ببين تو خيابون فرقي نمي کنه که محجبه باشي يا بد حجاب يا آرايش غليظ داشته باشي يا ملايم همه يجورايي بهت گير ميدن و اگه هم کاريت نداشته باشن با نگاه هرزشون تا مدتي که تو تيررسشون هستي ، شکنجه روحيت مي کنند؛گويي که دارند زير چادرتو و لباساتو ورانداز مي کنند!

    راستي روزتون مبارک

    پاسخ

    سلام زهراخانوم. بله، در غرب براثر زياده روي در ارضاي ميل جنسي آستانه تحريك جنسي بالا رفته و حالا ديگر انسان ها از هم خسته شده اند و رفته اند پي سكس با حيوانات و هم جنس و غيره و غيره. و اين چيزي است كه اسلام نمي خواهد. در مورد نگاه هاي هرز هم بحثش جداست. يك سري اصول و اخلاقياتي است كه رعايت نمي شود و نتيجه اش مي شود اين.
    + يک نفر 
    چه خوب که از ابژه ي جنسي بودن احساس غرور مي کنيد، و نامش را اعتماد به نفس مي ‌گذاريد. فقط توصيه مي‌ کنم کمي هم از حصار مرداني که اين تصورات کاذب را در شما پديد آورده اند خارج شويد. خيلي‌ ها کمترين اهميتي هم به آشکار بودن تار مو يا لبها يا ساق دست و پاي شما نمي‌ دهند.
    پاسخ

    كسي كه با حجاب بدن خود را پوشانده بيشتر ابژه جنسي است يا كسي كه خود را تماما سكس آبجكت كرده!!
    + حامد 
    شما احيانا با حسين قدياني نسبتي نداريد؟
    پاسخ

    نه

    آيا تا به حال بي حجاب يا بدحجاب بوده ايد؟ تجربه اش کرده ايد بيرون گذاشتن مثلاً مو يا ساق دست يا پا را و نشان نامحرم دادنش را؟

    بعيد مي دانم. به گمانم، آنچه نوشته ايد بر اساس تجرب? زيست? خودتان است، و تعميم دادنش به طرف مقابل. شما طبيعتاً احساس خاصي در قبال پيدا بودن مويتان داريد؛ که اين احساس ريشه در آن تجربه دارد. اما طرف مقابل لزوماً چنين احساسي ندارد.

    البته جملات فوق به معناي رد صحبت شما نيست. فقط در جنب? تبييني استدلالتان تشکيک وارد مي کند؛ يعني «ممکن است» نتيجه گيري هايتان همچنان درست باشد، اما به تبيين ديگري نياز دارد.

    پاسخ

    اين ها نتايجي است حاصل مشاهده و مقايسه زنان باحجاب و بي حجاب.
    + شهلا 
    اکران فيلم ملک سليمان آغاز شد.
    +
    ميخواستم از اينجا يه نكته به دختران دانشجو بگم

    من خودم چون پسر هستم پسرا رو خوب ميشناسم خوب وبد دارن
    ولي بعضي دختراي دانشجوي هم كلاسيم خيلي ببخشيد ولي خيلي گاو تشريف دارن
    مثلا از حول دوست پسر داشتن ميرن با كسايي رفيق ميشن كه من خودم ميترسم باهاشون رفت وامد كنم
    به همه دختراي دانشجو ميگم حواستشون رو جمع كنن
    ما پسرا با كسي براي ازدواج رفيق نميشيم
    سلام. خيلي خوب بود :)
    + سحر 2 


    با سلام دوباره

    اي کاش بجاي "زن تر" مينوشتيد "انسان تر". و اي کاش بنويسيد کدام مردها مردترند.

    + سحر 2 


    با سلام
    بخشيد که عرايض من کمي طولاني است
    1. بشر تنها حيواني است که خداوند به او حس زيباشناسي داده و انسان زيبائي را نه تنها در پديده هاي ديگر بلکه در خود هم تحسين ميکند و درست بهمين علت است که زنها خود را مي آرايند. من متعلق به نسل پيشين و آذربايجاني ام آنوقتها ما نه سالنهاي عروسي داشتيم و نه جشن عروسيهاي مختلط. با اينهمه زنها براي رفتن به عروسي بهترين لباسهايشان را مي پوشيدند و آرايش ميکردند تا در جمع زنان ديگر زيبا به نظر بيايند. بقول مولوي که دقت عجيبي در مظاهر و پديده ها داشت "بتان را صبر کي باشد ز غنج و چهره آرائي."

    2. در زمان ما, دختران آذربايجاني پيش از ازدواج آرايش نميکردند. همسرآينده ما دختر را با قيافه واقعيش انتخاب ميکرد اما به ما توصيه ميشد که براي همسرانمان آرايش کنيم چون در خاطرات جمعي (Collective consciousness) از دوران غار و جنگل در ذهن زنان حک شده بود که جنس مرد به زيبائي زن بيشتر از هر خصوصيت ديگر او اهميت ميدهد (مسلما مرد شکارچي تکه گوشت شکار را به زني ميداد که توجه او را بيشتر جلب ميکرد. امروز هم زنان زيبارو خيلي زودتر و راحتتراز زنهاي کمتر خوش قيافه همسران دلخواه خود را پيدا ميکنند.) حتي خيلي از مردان خداجو به محض اينکه دو سه تا چين و چروک در صورت زنشان پيدا ميشود بقول آقاي رسائي و همفکران ايشان زنشان ديگر آنهارا ارضا نميکند وبفکر تجديد فراش و يا دستکم ازدواج(هاي) موقت مي افتند. بعبارت ديگر هنوز بخشي از ذهنيات زن و مرد را همان ذهنيت غار و جنگل تشکيل ميدهد.

    3. مگر مردانيکه زن دوم, سوم و چهارم ميگيرند و يا ازدواجهاي موقت ميکنند اين زنها را از بين زنان بيحجاب و بد حجاب و خود آرا انتخاب ميکنند. تصادفا زنهاي متعدد آنها (چي دائمي, چه موقت) همه چادري اند. باور نميکنيد آمار بگيريد.

    4. درست است که در قرآن کريم پوشاندن اعضاي بدن بغير از گردي صورت و پاها توصيه شده ولي نه به کسي اجازه تنبيه و شلاق زدن زني را که حجاب را رعايت نميکند داده شده و نه جزاي اخروي به آنها وعده داده شده. و ضمنا فراموش نکنيد که در سوره البقره که طولانيترين سوره قرآن مجيد و بعقيده اکثر اسلام شناسان حاوي آموزه هاي اصلي اسلام است خداوند ميفرمايد "لا اکره في الدين".

    و بالاخره من به بانوانيکه حجاب را--حتي بيشتر از آنکه قرآن کريم توصيه کرده--رعايت ميکنند نهايت احترام را قائلم ولي انتظار دارم آنها هم به عقايد من احترام بگذارند و با فراتر رفتن از دستورات خداوند و تفسيرات شخصي بين مسلمانان تفرقه نيندازند.

     <      1   2   3   4   5      >