• وبلاگ : چشم و چراغ
  • يادداشت : روز دهم
  • نظرات : 0 خصوصي ، 10 عمومي
  • آموزش پیرایش مردانه اورجینال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    با سلام، چند تا نكته:

    1- با بحث انگاره ما نسبت به خودمان موافقم اين را مي توان حتي به بيرون از خودمان (آدم ها، مكان ها، زمان ها و حتي اشياء) هم تعميم داد. ما اكثر اوقات تا پيش زمينه اي نداشته باشيم به موضوعي توجه نمي كنيم. از موسسه اي وام گرفته بودم. چند روز بعد با خانمم توي يكي از خيابان هاي شهر (مشهد) قدم مي زديم. به نام اين موسسه حساس شدم و فهميدم از خيلي از بانك ها در شهر ما بيشتر شعبه دارد. قبل از اين هم شعبه زياد داشته ولي براي ما مهم نبوده. ما تا با چيزي درگير نباشيم (چه له او، چه عليه او و چه بي طرف! نسبت به او) به آن توجه نمي كنيم.

    2- ... مثل تردد از اماکن جوات خيز و غيره! با اين قسمت به شدت مخالفم. من خودم بزرگ شده يك محله به اصطلاح شما جوات خيز هستم. و به عنوان دفاع از حقوق جوات ها مي گويم كه جوات بودن آداب و اصولي دارد. يكي از آنها اين است: به ناموس ديگران نگاه بد نكن تا به ناموست نگاه بد نكنند. مخصوصا ناموسي كه عفيف و با حجاب است. تا جايي كه يادم مي آيد در محله ما عكس اين صادق بود يعني اگر خانم بد حجابي در محله جولان ميداد بيشتر متلك بارون مي شد. شايد منظور شما محلات سوسول خيز باشد كه تفاوت آنها با هم از زمين تا آسمان است. نمي دانم در تهران چه خبر است. شايد جوات هاي تهران هم سوسول شده اند... البته محله قديم ما مدينه فاضله نبوده و نيست ولي همين جا دعوت مي کنم از تهران بياييد و اونجا زندگي کنيد!!

    3- درباره دکتر رفيع‌پور و كلا جامعه شناسي: به ايشان و آثارشان ارادت ويژه اي دارم (مگه ما چند تا جامعه شناس درست و درمون داريم) اما به نظرم اين نگاه جامعه شناسانه! ايشون بيشتر درد و ضعف خود جامعه شناسي و به تبع آن خود ايشان كه به جامعه شناسي وفا دارند و همه چي رو از سوراخ (سوراخ نگيم بگيم زاويه) اون ميبينند برگرده. فرق است ميان جامعه شناسي و جامعه سازي. جامعه شناس در بهترين حالتش سعي مي كند جامعه را بشناسد (عجب جمله قصاري) اما جامعه ساز هم جامعه را ميشناسد و هم براي تعالي و رشد آن تلاش مي كند. با اين نگاه درباره جامعه شناسي قوم لوط بايد گفت اون كاره نبودن در آن قوم ضد ارزش است و ارزش نيست. فقط همين! اگه قرار بود لوط هم به مسائل اين طوري نگاه کنه که نمي شد لوط مي شد تحليلگر بي طرف جوامع دوست دار لو(الف)ط. يعني تو هيچ موضعي نداري! البته از آثار ايشون فهميده مي شود که دل در گرو چه جامعه اي دارند اما چه کنيم که بايد به جامعه شناسي وفادار بود و تحليل کرد مسائل را و ... قصدم جسارت به ايشان نبود که اگه يک خورده چيزي هم از جامعه شناسي ايراني به گوشمان خورده از زحمات انگشت شماراني مثل ايشان است يک مقدار فحش به جامعه شناسي تو دلم بود که اينطوري بيرون زد...

    4- نکته آخرم درباره تهران بود که ولش کن ... شقشقه هدرت ...

    به وبلاگ من هم سري بزنيد.

    پاسخ

    عجب محله اي!