• وبلاگ : چشم و چراغ
  • يادداشت : درباره پيانيست
  • نظرات : 16 خصوصي ، 16 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + نكته سنج 

    سلام

    مجددا سراغ فيلم رفتم و آنرا كامل تماشا كردم و بايد بگويم همانطور كه دفعه اول لذت بردم اينبار نيز از تماشاي آن لذت بردم و اگر چند بار ديگر نيز آنرا نگاه كنم خسته نمي شوم.(از اين ژانر خوشم مياد)

    راستي من نقاد نيستم بلكه يكي از بهترين تفريحاتم تماشاي فيلم است.به هر حال از اينكه گفتيد نظر بدهم ممنونم.

    آيا همه مسلمانان به اينگونه كه شما گفتيد مي انديشند؟

    بگذاريد يك مثال تاريخي بزنم اگر چنين بود در جريان حمله مغول و بعدها تيموريان به ايران حتما بايد نسل ايراني ور مي افتاد! ما جز مقاومت هاي اندك و قيام سربداران ان هم بعد از مدتي و فقط در خراسان داستان افتخار آميزي نداريم.

    حالا برگرديم به حال و هواي سالهاي 1939 تا 1942 (منظورم پيشروي هاي خارق العاده و بسيار سريع ارتش مكانيزه آلمان كه در مدت كوتاهي تمام ارتش هاي كلاسيك مقابل را اوت كرد و سپاهيان مشترك اينگليسي و فرانسوي را در دانكرك به دريا ريخت است . در ان حال و هوا همه جهان شوكه شده بودند و هيچ آمادگي نداشتند) شما اگر جاي قهرمان پيانيست فيلم بودي در ان شرايط چيكار ميكردي؟يا اصلا جاي همان يهودي هاي گرفتار آمده در شهر ممنوعه؟؟(حتما جريقه انتحاري مي پوشيديد؟ بقول پيانيست: كه چي؟ آيا در نتيجه تفاوتي مي كرد؟(ميدانم؟خوب درست است در فرهنگ ما شهيد به بهشت ميرود و وظيفه ديني خود را انجام داده است و منظور شما هم همين است)

    مطمئنا بهتر از انها عمل نميكرديد (بصورت نسبي)

    همان بزدل ها هم در نهايت با بضاعت اندكشان در تهيه اسلحه دست به قيام زدند البته اين حركت جدا از قيام نهضت مقاومت لهستاني ها در استانه ورود ارتش سرخ به ورشو بود.قبل از قيام مسلحانه هم با چاپ نوعي روزنامه مشغول مبارزه بودند.

    فيلم نسبتا به تاريخ وفادار است و بسرعت با اشارهاي به نقاط عطف اتفاقات ورشو در ان سالها از موضوعات عبور مي كند.

    مطلب طولاني شد اما اينهم بگم كه روسها زماني كه نيروي مقاومت لهستان قيام كردند (1944) عمدا حمله به ورشو را به تاخير انداختند تا آلمانها آنها را تار و مار كنند تا در فرداي حضورشان در لهستان كسي در مقابلشان نباشد!!

    راستي ديواري كه دور محله يهوديان كشيده شد من را ياد ديوار حائل نوار غزه انداخت ؟! ( عجب شباهتي)

    از نكات مهم فيلم ان يهودياني بودند كه در كشتار همكيشان شان به نازي ها كمك مي كردند.بخوبي نشاندهنده نقش صهيونيزم در آن حوادث است(قبول نداريد؟)در اين باب نيز سخن زياد دارم.

    در باب اين مطلبتان قصد دارم مفصل در وبلاگ خودم بنويسم! آماده شد خبرتان مي كنم.

    فيلم (فهرست شيندلر) را هم اگر نديده ايد نگاه كنيد!!

    راستي خودم را معرفي نكردم؟؟به وبلگ قبليتون خيلي سر مي زدم و انتقاد ميكردم! اسمم را عوض كردم كه ناراحت نشويد(آرمان)