سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رفته بودم نشست «مسائل مربوط به دوجنسیتی در ایران». دکترمیرجلالی می‌گفت از 1000نفری که برای جراحی تغییرجنسیت بهش مراجعه کرده‌اند تنها حدود 300 نفر XX، یعنی دارای ظاهر زنانه و روان مردانه بوده‌اند. درحالیکه نسبت XXها به XYها تفاوت زیادی ندارد، نسبت‌شان 4 به 5 است.

چرا  XXها خواهان عمل جراحی برای به‌دست آوردن جنسیت اصلی خودشان (مرد بودن) نیستند؟

اینکه مردی رفتار و اطوار زنانه داشته باشد به‌شدت مذموم است. این حتی در ادبیات عامه هم نمود دارد؛ عباس‌آقا اواخواهره... حتی فحش است؛ زن‌صفت. اما اینکه زنی توانایی و روحیات مردانه داشته باشد چندان مذموم نیست. حتی جاهایی تحسین‌برانگیز است. نشانه قدرت است. بازتابش در ادبیات عامه می‌شود: مریم‌خانوم شیرزنه.. مریم‌خانوم خودش یه‌پا مرده.

 این هم نمونه دیگری از قدرت جامعه در تحت‌الشعاع قراردادن حتی تمایلات زیستی صریح.

بی‌ربط‌نوشت: اینجا نوشته ایران بهشت ترنس‌سکشوال‌هاست! قبلاً هم گفته بودم، چون علمای شیعه و خصوصاً امام خمینی بیشترین همراهی را با این گروه داشته‌اند.


نوشته شده در  سه شنبه 89/8/25ساعت  1:43 عصر  توسط زهرا قدیانی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
بیرون از نقش
دیدار یار آشنا
به
پراکنده نویسی، یعنی من هستم.
دلار
ساده
کمتر بهتر است
ندارد
درد دلپذیر
طرز تهیه غذای من
بازم آدم های خوب شهر
[عناوین آرشیوشده]