• وبلاگ : چشم و چراغ
  • يادداشت : همه چيز را همگان دانند...
  • نظرات : 3 خصوصي ، 9 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    سلام.بعضي اوقات پيش مي آيد که وقتي يکي دو مقاله اي يا يکي دو سخراني مي خوانيم يا گوش مي دهيم ديگر خدا را بنده نيستيم و قيچي نقد به دست مي گيريم و دامن هر چه را کوتاهتر از آنچه بايد مي کنيم.چرا که به هر جهت نفس آدمي را رضايتي است و طبع وي در جلب توجهش!!گاهي متهم کردن به سرمايه داري است بي آنکه اصلا سرمايه داري بدانيم چيست و يا نيم نگاهي به حال حاضر انديشه داشته باشيم و گاهي هم گوينده اي را حکومتي و خواننده اي را کيهاني و فضايي جلوه دادن.درد مزمن و بدي است، قبول دارم. يک قسمتش بر مي گردد به روش انديشيدن و يا منطق که خيل عظيمي از ما داييه داران دانش از آن علم و هنر و ادب و سينما و فلسفه و حتي جامعه شناسي از آن بي خبريم!(تقصير ما هم نيست!)يک قسمتيش هم بر مي گردد به عدم مطالعه عميق يا به عبارتي پز عالي و جيب خالي!يک قسمتي هم مربوط به رسانه است. چرا که شايد ما که نسلي هستيم که همه کارهايمان را با رسانه هماهنگ مي کنيم ،بر خلاف دو نسل قبل که با کتاب سر و کار بيشتري داشتند، شايد نوع فکر کردن را نيز رسانه در گردونه ذهن ما جا انداخته است...بگذريم.

    موفق باشيد.

    اين تصميم تون نشان از پختگي بيشترتون دارد. ما بايد ياد بگيريم جرات "نمي دانم" گفتن را.

    در مورد نقد هم يه جمله خيلي قشنگي مجيد مجيدي در كتاب "در قلمرو يار" (اگه اشتباه نكنم) داره كه هميشه توي ذهنم هست. مي گفت نقد بايد "نقد مومنانه" باشه.
    اي کاش از نحله هاي جديد فمنيسم چيزي مي گفتيد در پستتان گفته ايد انسان تک ساحتي کاري از ش بر نمي ايد خوب قطعا بايد کسي که در علوم انساني قصد نقد وتنقيح دارد بايد از همه علوم اطلاعاتي داشتهباشد حالا اشکال تخصصي مطالعه نکردن وارد است ولي وقت را در نظر بگيريد اصلا تمدن غالب حاضر يک روح کلي بيشتر ندارد
    + آشنا 

    سلام. صرف "اظهار نظر" کسي در مورد موضوعي هميشه معني "مدعي بودن" در آن موضوع را نمي دهد. و شما بي آن که متوجه شويد گرفتار يک تناقض شده ايد.

    اول گفته ايد "گاهي کساني را مي بيني که ماشاءالله از دين و سياست و فرهنگ و علم گرفته تا هنرهاي تجسمي و سينما و مسائل زنان و معماري تا چالش‌هاي پيش‌روي دنياي غرب تا بحران‌هاي زيست‌محيطي، حرف براي گفتن دارند. من که نمي‌توانم اينگونه افراد را جدي بگيرم" اما در پايان مي گوييد "چيزهايي که بلد هستم را هم دقيقاً مشخص مي‌کنم که چقدر بلد هستم: «من دوتا کتاب و چهارتا مقاله ژورناليستي در اين زمينه خوندم» يا «من با بعد اجتماعي اين قضيه آشنا هستم اما از بعد سياسي قضيه خبر ندارم» يا «به نظرمن اينطور مياد...» يا حتي «من در اين مورد چيزي نخوندم اما در تأملات شخصي‌م به اين نتايج رسيدم که...»".

    يعني مي توان در هر موضوعي که دو مقاله خوانده ايم اظهار نظر کنيم و حتي اگر مقاله هم نخوانده ايم مي توانيم تأملات شخصي مان را مطرح کنيم و اين با حرف اول شما به طرز ظريفي در تناقض است.

    پاسخ

    مي توان تأملات را مطرح كرد منتها با تواضع. در موضع كسي كه دوتا مقاله خوانده. نه يك صاحب نظر.
    + مسير 


    سلام دوست عزيز

    از خواندن مطالب زيباتون که آدم ساکني مثل من رو هم يه کمي به فکر فرو مي بره، مي شه پي به دغدغه هاي ذهنيتون برد.

    سواد من در حد نقد فمنيزم و چنين مکتبهايي نيست. ولي اصل مطلبتون رو من هم تقريبا مي پذيرم که نقدهاي برخي ها از اين مکاتب سطحيه.

    ولي خودم اگه با سواد اندک و "از روي دغدغه مندي "! و " احساس تکليف"! "ايمان"! و "آرمان"! و ... بخوام به اون مکاتب يه نقد کوچيک بزنم مي گم که اکثر مکاتبي که ريشه در تفکر غربي دارن برگرفته از اومانيسم و سکولاريسمه که به نظرم اصلا با فرهنگ شرقي همخوني نداره. يعني شايد در آن طرف آب جواب بدهد ولي اکثرا در مشرق زمين حرفي براي گفتن ندارن و فقط کساني مي تونن باهاش همراه بشن که خودشون رو اون رنگي کنن.

    در کل بسيار ممنونم از مطلبي که نسبتا با اکثر مطالب دلسوزها فرق داره.(همچنين پستهاي قبلي)

    + 110 

    کرامت ناگفته اي از امام خميني :

    امام در جماران تمام آينده يک جوان تا لحظه مرگش را به او مي گويد...

    + فيلم

    http://salehat.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=79&catid=56
    فمينسيم خيلي اين مشکل را دارد در اينجا. از فمينيستها تا ضد فمينيستها. همه يک توهمي براي خودشان درست ميکنند و از توهم خودشان دفاع ميکنند يا توهم خودشان را رد ميکنند.

    آن همه چيز داني هم،مال ذات فرهنگ ماست. که اساسا علوم انساني را همه، چيزهاي ساده اي ميدانند که همه حق اظهار نظر درشان را دارند. از دين تا جامعه. نتيجه اش هم ميشود همين وضعي که داريم..بچه هنوز ريش درنياورده، در مورد حجاب تا قمه زني تا وحدت، صاحب نظر است و براي تمام دردهاي جامعه هم نسخه دارد..

    حتما شما هم دوست داريد که رتبه وبسايت يا وبلاگتان در گوگل بالا برود.براي اين کار ما به شما پيشنهاد مي کنيم که حتما در اين
    سايت عضو شويد.اين سايت به شما کمک مي کند که رتبه شما در گوگل و ساير موتور هاي جستجو گر بالا و بالا تر برود. پس ما به شما پيشنهاد مي کنيم که در اين سايت عضو شويد . لازم به ذکر است که دقت داشته باشيد شاخه ي فعاليت سايت خود درست انتخاب کنبد.
    [HyperLink1]